Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc maj
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Polska Moja Ojczyzna
- Mieszkańcy łąka
- Różne pojazdy
- Poznajemy zawody
- Moi rodzice
Umiejętności dziecka:
- słucha legendy o powstaniu państwa polskiego
- wypowiada się nt. swojego miejsca zamieszkania
- zna nazwę swojego miasta i kraju
- śpiewa pierwszą zwrotkę hymnu polskiego
- przyjmuje właściwą postawę podczas nauki hymnu
- zna symbole narodowe Polski (godło, flaga, hymn)
- używa zwrotów grzecznościowych
- kończy zdanie „co by było gdyby……”
- klasyfikuje wg jednej cechy: miejsca poruszania się pojazdu
- przelicza w zakresie dostępnym dzieciom
- rysuje wg własnej wyobraźni
- naśladuje odgłosy pojazdów
- jest spostrzegawcze, zapamiętuje przedmioty
- ogląda z zainteresowaniem książki przyrodnicze
- rozpoznaje i nazywa mieszkańców łąki
- naśladuje odgłosy owadów
- obserwuje owady w otoczeniu
- wie jakie czynności wykonuje listonosz
- rozpozna listonosza
- koloruje postać listonosza
- wie na czym polega praca strażaka
- zachowuje się w sposób bezpieczny i właściwy podczas wycieczki
- zna pojęcie rodzina
- nazywa członków rodziny
- rysuje postaci człowieka
- śpiewa piosenkę
- potrafi w skupieniu wysłuchać treści wiersza
- powtarza fragmenty piosenki
- mówi wierszy z pamięci
- rysuje obrazek dla mamy i tat
Piosenki i wierszyki, jakich będziemy się uczyć w maju
„Mazurek Dąbrowskiego”
Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.
Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.
Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.
Marsz, marsz …
Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.
Marsz, marsz …
Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany –
Słuchaj jeno, pono nasi
Biją w tarabany.
„Na ulicy”
Tekst, muzyka, animacja – Małgorzata Sadowska
- Jadę samochodem, kierownicę trzymam
Przede mną jest wiadukt, więc się trochę schylam
Nagle stop, światło jest czerwone
Przygotuj się, żółte
Już ruszaj, zielone!
REF.
Hop, hop, hop
Klap klap klap
Tup nogami
Razem z nami
Do przodu krok
Do tyłu krok
niski przysiad
Długi skok!
2.Teraz jestem pieszym, maszeruję sobie
Dochodzę do pasów, patrzę w strony obie
W lewo, w prawo, w lewo, głową swoją kręcę
Nie ma samochodów, mogę przejść przez jezdnię
3.Jestem rowerzystą, jadę swoją ścieżką
Dbam o kask na głowie, przecież to konieczność
Uważam na pieszych i na samochody
Wszyscy tu są ważni, i ty bądź ostrożny.
„ Pląsy na łące”
(sł. Karolina Gawlik, muz. Andrzej Zagajewski)
Bocian: „kle”, żaba: „kum”,
już na łące słychać szum.
Żaba: „kum”, bocian: „kle”,
bociek z żabką tańczyć chce.
Już na łące słychać gwar,
czas poszukać sobie par!
Bal na łące trwa od rana,
żaba prosi już bociana.
Bociek nogi swe unosi
i do tańca żabkę prosi.