Zamierzenia dla grupy 3 i 4 – latków na miesiąc styczeń 2025r.
Cele i zamierzenia dydaktyczne
1. BAJKI, BAŚNIE, BAJECZKI
2. CZYJ TO DOM?
3. PREZENTY DLA BABCI I DZIADKA
4. KARNAWAŁOWE STROJE
Dzieci:
• będą słuchać baśni, rozpoznawać i nazywać głównych bohaterów, opowiadać treść baśni oraz próbować dokonać oceny postępowania bohaterów utworów literackich;
• będą rozwijać logiczne myślenie, m.in. poprzez rozwiązywanie zagadek;
• poznają etapy powstawania książki oraz dowiedzą się gdzie można wypożyczyć książkę;
• będą ćwiczyć porównywanie, dostrzeganie różnic i podobieństw w wyglądzie domów w okolicy przedszkola;
• dowiedzą się, z jakich materiałów budują domy ludzie, a z jakich – zwierzęta;
• będą rozmawiać na temat domów zwierząt i ich mieszkańców, dobierać w pary obrazki przedstawiające domy i ich mieszkańców;
• utrwalą umiejętność rozpoznawania i nazywania figur: kwadrat, trójkąt, prostokąt, koło oraz będą układać z tych figur domy;
• poznają nowe piosenki: „Rom, pom, pom” sł. i muz. D. i K. Jagiełło , „Babcia i dziadek” sł. i muz. B. Forma;
• opowiedzą o swoich dziadkach: opiszą ich wygląd, wypowiedzą się na temat wspólnie spędzanego czasu oraz zaplanują, w jaki sposób mogą pomóc dziadkom w czynnościach dnia codziennego;
• dowiedzą się, w co, bawili się dziadkowie w dawnych czasach;
• poznają grę w klasy oraz stworzą grę planszową;
• przygotują niespodzianki dla swoich dziadków;
• będą uczestniczyć w rozmowach o wesołym okresie, pełnym zabaw i radości, czyli o karnawale;
• poznają zwyczaje i tradycje związane z karnawałem;
• poszerzą doświadczenia plastyczne i będą ćwiczyć sprawność manualną, wykonując różnorodne prace plastyczne;
• będą bawić się przy muzyce i przebierać się w elementy karnawałowych kostiumów;
• będą ćwiczyć sprawność ruchową podczas zabaw ruchowych.
„Rom, pom, pom”
sł. i muz. D. i K. Jagiełło
I. To najnowszy taniec: rom, pom, pom, same nogi rytm ten tańczyć chcą, więc podajmy sobie ręce: raz, dwa, trzy, i zatańczmy dookoła ja i ty.
Ref.: Rom, pom, pom, rom, pom, pom, chciałbym stanąć w miejscu, ale nogi tańczyć chcą. Rom, pom, pom, rom, pom, pom, ja chcę stanąć, nogi tańczyć chcą. (bis)
II. Teraz się odwróćmy, jeden skok, podajemy ręce tyłem w bok, kołyszemy się w rytm tańca raz i dwa, i zabawa przedszkolaków dalej trwa.
Ref.: Rom, pom, pom…
III. Zawiążemy koło wszyscy wraz, unieść ręce w górę nadszedł czas, cztery kroki więc do przodu, piękny skłon, a na koniec zaśpiewajmy: rom, pom, pom.
Ref.: Rom, pom, pom…
„Babcia i dziadek”
sł. i muz. B. Forma
I . Pozdrawiamy babcię, dziadka, całym sercem pozdrawiamy. Zaśpiewamy teraz głośno: Babciu, mocno Cię kochamy.
Ref.: Wiwat, babciu, wiwat, dziadku, żyjcie w zdrowiu nam sto lat. Wiwat, babciu, wiwat, dziadku, niech wam śpiewa cały świat.
II. Pozdrawiamy babcię, dziadka, całym sercem pozdrawiamy. Zaśpiewamy teraz głośno: Dziadku, mocno Cię kochamy.
Ref.: Wiwat, babciu, wiwat, dziadku, żyjcie w zdrowiu nam sto lat. Wiwat, babciu, wiwat, dziadku, niech wam śpiewa cały świat.
III. Dziadek wnuki swe przytuli, babcia zaraz da buziaka, a to bardzo ważna sprawa dla każdego przedszkolaka.
Ref.: Wiwat… Ref.: Wiwat…