Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Jesień w ogrodzie
2. Kolory wokół nas
3. Co zwierzęta i ptaki robią jesienią
4. Wiem co jem i dlatego jestem zdrowy
5. Światło czerwone, światło zielone
W TYM MIESIĄCU DZIECI:
- Układa sylwetę warzywa z pociętych części
- Rozróżnia i nazywa wybrane warzywa
- Chętnie je warzywa, mając świadomość, że są źródłem witamin
- Prawidłowo trzyma kredkę, stara się nie wychodzić za linie
- Układa zbiory według jednej cechy (kształtu, wielkości, koloru)
- Stara się aktywnie uczestniczyć w organizowanych zabawach i zajęciach
- Dostrzega i próbuje odtwarzać proste rytmy
- Rozwija aparat mowy
- Wypowiada się na temat treści obrazków i wiersza
- Dostrzega różnice i porównuje obrazki
- Przelicza, wskazując kolejne elementy
- Używa określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni
- Lepi z plasteliny i masy solnej
- Podejmuje próby cięcia nożyczkami
- Zna i nazywa wybrane kolory
- Zna rolę policjanta
- Zna zasady bezpiecznego poruszania się po drodze i przechodzenia przez jezdnię
- Rozumie znaczenie kolorów sygnalizacji świetlnej
- Rozpoznaje niektóre znaki drogowe
- Śpiewa piosenki o prostej linii melodycznej
- Poznaje niektóre instrumenty perkusyjne
- Dostrzega zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie (ogród i sad)
- Wie co to jest las i kto w nim mieszka
- Wie, jak zachowywać się w lesie i dlaczego
- Wie kto może mieszkać w lesie
Piosenki i wierszyki, jakich będziemy się uczyć we wrześniu
PIOSENKA
„Jesienne liście”
- Liście z drzewa lecą w dół,
bo przyszła złota jesień.
Szu, szu lecą w dół
bo przyszła złota jesień.
- Tańczą z wiatrem wokół nas,
bo przyszła złota jesień.
Szu, szu wokół nas
bo przyszła złota jesień.
- I szeleszczą cicho tak,
bo przyszła złota jesień.
Szu, szu cicho tak
bo przyszła złota jesień.
WIERSZYK
„Światełko”
Iwona Róża Salach
Przez ulicę idą dzieci,
gdy zielone światło świeci.
Kiedy żółte się zapali,
uważają nawet mali.
Gdy zobaczysz zaś czerwone,
czekaj grzecznie na zielone.