Tulips with retro styled effect

Marzec 2024

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. W marcu jak w garncu.
  2. Dbamy o zdrowie na przedwiośniu.
  3. Nadchodzi wiosna.
  4. Wielkanoc.

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI:

– bawi się zgodnie z innymi dziećmi,

– stara się prawidłowo posługiwać kredkami,

– odkłada zabawki po zabawie,

– jest sprawne manualnie,

– łączy klejem kulki z papieru z kartką tworząc drzewo,

– dobiera właściwe części garderoby  wiosennej,

– aktywnie uczestniczy w zabawie z chustą,

– zapamiętuje treść piosenki,

– przelicza liczebnikami,

– samodzielnie próbuje się przebierać, 

-odgaduje zagadki o wiośnie

– słucha uważnie rymowanki i ją powtarza,

– rozumie, ze złe zachowanie niesie konsekwencje,

– wymieni cechy charakterystyczne dla pory roku – wiosny,

– rozumie potrzebę hodowli i zjadania warzyw,

– zauważa zmiany pogodowe,

– wypowiada się nt. czynników wzrostowych roślin,

– wie jak wygląda cebulka,

– potrafi malować farbami,

– poprawnie wykonuje ćwiczenia oddechowe ,

– uważnie ogląda film,

– rozpoznaje i nazywa  figury geometryczne, 

– improwizuje ruchem utwory muzyki klasycznej,

– nazywa części garderoby i dopasowuje je do pogody,

– ocenia co jest zdrowe a co niezdrowe,

– słucha  opisu słownego,

– zna zwyczaj pożegnania zimy a powitania wiosny,

– lepi z plasteliny kulki,

– klasyfikuje wg jednej cechy,

– rozpoznaje dźwięki naśladowcze wydawane przez owady i ptaki,

– wie jak wygląda krokus i potrafi go rozpoznać-odtwarza wiersz z pamięci,

– wypowiada się na forum grupy nt.  świąt wielkanocnych,

– wydziera z kolorowego papieru, 

– zna tradycje wielkanocne, 

– powtarza wiersz z pamięci,

– składa obrazek z części.

Piosenki i wierszyki, jakich będziemy się uczyć w marcu

Piosenka „Ciepło – zimno”

  1. Przyszedł marzec i powiedział

Czas na gotowanie

Lecz jak zwykle wyszło z tego

Wielkie zamieszanie.

 

Ref. Ciepło – zimno, zimno – ciepło

Ktoś odgadnąć może?

Jaką marzec dziś szykuje

Pogodę na dworze?

 

2.Słońce, które mocno świeci

Zmieszał z chłodnym deszczem

Jakby tego było mało

śnieg dołożył jeszcze.

 

3.Co nowego wpadnie dzisiaj

Marcowi do głowy?

Chyba nikt z nas nie zaprzeczy

Że jest pomysłowy.

Wiersz „Pisanki”   

 Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:

 pierwsza – ma kreski,

 druga – ma kółka złote,

 trzecia – drobne kwiaty,

 czwarta – dużo kropek,

 piąta – srebrne gwiazdki,

 szósta – znów zygzaki,

 siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki,

 ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków,

 dziewiąta – największa – ma już prawie wszystko:

 i kropki, i zygzaki, i paseczków wiele,

 i czerwień, i złoto, i błękit, i zieleń,

 i piękne gwiazdy na jajku ktoś posiał,

 dumne były z niego Hania i Małgosia…

 

Masażyk „Wiosna”

Przyszła do nas piękna wiosna,

Wielką radość nam przyniosła!

Najpierw zawiał ciepły wietrzyk,

Potem z chmurki mokry deszczyk,

Zaświeciło jasne słonko,

Zatrzymało się nad łąką.

Patrzcie dzieci, bocian leci!

Boćki tu się rozglądają,

Żaby szybko uciekają.

I owady są też tu,

Wszystko budzi się ze snu!

 

Piosenka „Zając”

1.Zając długie uszy ma

trala la, trala la,

nosek słodki oczka dwa

hopsa, hopsa sa.

 

2.Każdy zając skacze: – hop

HOP, HOP HOP

HOP HOP HOP

Jeden skok,

drugi skok

Teraz wszyscy: HOP!

Tagi: Brak tagów

Możliwość komentowania została wyłączona.