Zamierzenia na luty
W lutym
1. Nasze zmysły
2. W świecie sztuki
3. Robimy zakupy w sklepie
Dziecko:
– pozna narządy zmysłów,
– zaznajomi się z pojęciami „zmysły”, „narządy zmysłów”,
– zapoznanie z wyglądem litery „N, n”,
– doceni roli zmysłów,
– narysuje swoje emocje,
– uchwyci podobieństwa i różnice w wyglądzie dwóch osób,
– przeliczy elementy zbioru w możliwie szerokim zakresie,
– spróbuje samodzielnie odpowiedzieć na pytania: Co to jest cisza? Co to jest hałas? Które dźwięki są przyjemne, a które nieprzyjemne? Czy można zobaczyć dźwięk?
– świadomie posłuży się głosem o różnym natężeniu,
– spróbuje zachować absolutną ciszę w zabawie,
– przeliczy elementy zbioru,
– stworzy opowieść muzyczno-rytmiczną,
– rozpozna odgłosy instrumentów,
– opowie historyjkę obrazkową,
– dowie się, że hałas szkodzi zdrowiu
– zaznajomi się z wyglądem cyfry 0
– zrozumienie, że wynik liczenia nie zależy od kolejności (np. można liczyć od lewej do prawej lub
od prawej do lewej),
– oceni, które zapachy są przyjemne, a które nieprzyjemne,
– rozpozna produkty spożywcze bez kontroli wzroku,
– rozróżni i nazwie zapachy,
– pozna wierszyk z masażykiem,
– dopasuje dominujące narządy zmysłu do przedstawionych sytuacji,
– rozwinie umiejętność „ważenia w dłoniach”,
– stworzy dźwiękową historię do bajki „Kopciuszek”,
– dowie się, czym jest portret, martwa natura, pejzaż,
– wymieni słowa zaczynające się określoną głoską,
– ułoży różne kształty ze sznurka,
– pozna wiersz „Orkiestra” D. Kossakowskiej,
– weźmie udział w doświadczeniu mieszania kolorów farb.
-zaznajomi się z wyglądem litery „G, g”,
– przekształci sylwetkę swojej dłoni w zwierzę/przedmiot,
– wysłucha krótkiego wiersza, narysuje jego bohaterów,
– narysuje po śladzie struny harfy,
– wykona muzyczne polecenia,
– zaznajomi się z podziałem instrumentów na strunowe, dęte, perkusyjne.
– weźmie udział w zorganizowaniu kącika sklepowego,
– odtworzy dźwięki zabawek,
– pozna znaczenie słowa „supermarket”,
– weźmie udział w wycieczce do supermarketu,
– narysuje odpowiednią liczbę wyrobów piekarniczych,
– przyjmie na siebie przydzieloną rolę w zabawie tematycznej „Sklep”.
– pozna/utrwali nazwy artykułów spożywczych i przemysłowych,
– podejmie wysiłek umysłowy podczas rozwiązywania i układania zagadek,
– zaznajomi się z wyglądem litery „C, c”,
– poda wyrazy zaczynające się określoną głoskę
– zaznajomi się z cyfrą 10,
– narysuje na kratkowanym papierze figurę,
– rozpozna przedmioty za pomocą dotyku,
– narysuje to, co chciałoby kupić w określonym sklepie,
– utrwali monety i banknoty,
Orkiestra– Dorota Kossakowska
Przedszkolna orkiestra
Występy dzisiaj ma.
Więc każdy instrument
Gra głośno jak się da.
Talerze uderzają,
Bębenek stuka – Bum!
Kołatki już klekoczą,
Marakas robi szum.
Skąd taki nieporządek
I każdy gra jak chce?
W orkiestrze są zasady,
To każdy muzyk wie.
Dyrygent tutaj rządzi,
Kto kiedy gra wskazuje.
Przedszkolna orkiestra
Dziś kogoś potrzebuje.
Kto będzie dyrygentem,
Orkiestrę poprowadzi?
Niech rządzi dzisiaj Kasia,
Najstarsza siostra Madzi.
Pięć zmysłów Gabriela Lipińska
Każdy z nas pięć zmysłów ma,
Masz je ty, mam i ja!
Dwoje oczu mam
– patrzę nimi tu i tam.
Dwoje uszu mam
– wszystko dobrze słyszę sam.
Nos mi służy do wąchania,
dłonie zaś do dotykania.
Język jest do smakowania,
różnych potraw próbowania.
Smaki zaś czuję aż cztery:
Gorzki, kwaśny, słodki, słony.
Który jest mój ulubiony?
Nie wiesz, drogi mój kolego?
Nie podpowiem ci, nic z tego!
Jednak zgadniesz chyba sam…
Teraz w buzi słodko mam…
Bo cukierek zjadłem, mniam!