Październik 1

Co nas czeka w Październiku

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik

1.Jesień w sadzie, w ogrodzie

2. Zwierzęta jesienią                                                           

3. Moja rodzina i mój dom        

4. Domowi ulubieńcy

5.  Moje Emocje

− określą swój nastrój, rozpoznają i nazywają podstawowe emocje: smutek i radość

− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Skarbiec pełen witamin

− wezmą udział w opowieści ruchowej

− utrwalą informacje o owocach i warzywach oraz tworzyć kącik przyrody

− wysłuchają i nauczą się piosenki Owoce i warzywa, Przygotowania do zimy, Rodzinny światJesienna szaruga, Moje emocje

− będą tworzyć rysunek kostkami lodu, wykonają pracę plastyczną Jesienne zwierzęta, Portret mojej rodziny, Deszczowe kompozycje

− będą rozpoznawać owoce i warzywa za pomocą zmysłów(smak, dotyk, węch,wzrok)

− będą doskonalić umiejętność przeliczania, tworzyć zbiory i porównywać ich liczebność oraz równoliczność zbiorów poprzez łączenie elementów w pary,

− poznają literę o, O, a, A, i, I, m, M w toku zabaw oraz różnicować głoski s, z, sz

− odkryją zapis cyfrowy liczb 1 i 2, 3, 5

− wezmą udział w zabawie sensorycznej doskonalącej terapię ręki

− będą utrwalać wygląd i nazwy warzyw, dzielić wyrazy na sylaby

− nauczą się rymowanki i treści masażyka na pamięć

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Zapasy na zimę oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Najgorszy dzień w życiu i Kłótnia w piaskownicy

− dowiedzą się, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy

− opowiedzą historyjkę obrazkową

− rozwiną umiejętność konstruowania zdań i kodowania

− rozwiną umiejętność pracy w grupie

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Nasz drugi dom, Jesienna burza oraz opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Niezwykła podróż kropel wody

− wypowiedzą się na temat swoich odczuć po obejrzeniu reprodukcji obrazów: Paryż

w deszczu Gustave Caillebotte.

− wykonają eksperyment z wykorzystaniem mieszaniny niejednorodnej

− będą obserwować pogodę

− będą klasyfikować według warunku, wielkości lub koloru

− będą rozwiązywać zagadki tekstowe i quiz

− wezmą udział w zabawach logopedycznych

− zapoznają się z pojęciem babie lato

− dowiedzą się, jakie kolory ma tęcza, wykonają tęczowy eksperyment

− będą rozwijać wyobraźnię podczas słuchania utworu Cztery pory roku. Jesień Antonia Vivaldiego

− utrwalą nazwy członków rodziny

− poznają swoje prawa i obowiązki

− poszerzą swoją wiedzę na temat kształtów, poznają trójkąt

− zrobią sałatkę owocową z produktów sezonowych

,,Owoce i warzywa’’ (sł. I muz. B. Forma)

Gruszki, śliwki, jabłka

ludzie je zjadają,

słodkie i witamin

wiele w sobie mają.

Ref.: Witamina A, witamina C

są w owocach i warzywach.

Każdy o tym wie.

  1. Groszek, pomidory

i inne warzywa

zdrowe i dlatego

często je spożywaj.

Ref.: Witamina A, witamina C…

  1. Zupa jarzynowa,

przecier ogórkowy.

Jedz warzywa i owoce,

będziesz zawsze zdrowy.

Ref.: Witamina A, witamina C

,,Moja rodzina’’ (sł. i muz. B. Forma)

Kiedy jest mi smutno, mama mnie pocieszy,

 mocno mnie przytuli, nigdzie się nie spieszy.

Ref.: Mama, tata, siostra, brat to jest mój rodzinny świat.

Teraz chcę powiedzieć wam: Dobrze, że rodzinę mam.

Z siostrą albo z bratem często się bawimy,

rower, piłka, rolki bardzo to lubimy

Ref.: Mama, tata, siostra…..

Z tatą porozmawiać mogę dnia każdego,

 jest mym przyjacielem i dobrym kolegą.

            Ref.: Mama, tata, siostra…..

 

,,Domowe zwierzaki’’ (sł .i muz. Krystyna Gowik)

  1. Domowe zwierzaki mieszkają razem z nami.

Łaskoczą futerkami, dotykają noskami.

My lubimy je karmić i nimi się zajmować.

Głaskać, czesać i bawić, dobrze się opiekować.

Ref.: Pieski, myszki, świnki, kotki –

wszystkie miękkie jak maskotki.

Psot i zabaw z nimi wiele.

To są nasi ulubieńcy i przyjaciele.

  1. Domowe zwierzaki się do nas przytulają.

Z radości, że nas widzą, skaczą, miauczą, szczekają.

Często siedzą pod drzwiami, gdy z domu wychodzimy.

One wiernie czekają, my za nimi tęsknimy.

Ref.: Pieski, myszki, świnki, kotki…

,,Przygotowanie do zimy’’ (sł .i muz. Krystyna Gowik)

  1. Czuje wiewiórka, że zima nadchodzi.

Coraz szybciej złote słońce zachodzi.

Żółte i czerwone już są lasy.

Czas robić na zimę zapasy.

Orzeszki do dziupli trzeba schować,

by zimą, gdy śnieg, nie głodować.

Orzeszki do dziupli trzeba schować,

by zimą, gdy śnieg, nie głodować.

Ref.: Jesienią niektóre zwierzęta

o zimie już muszą pamiętać.

  1. Czuje też niedźwiedź, że zima nadchodzi.

Coraz szybciej złote słońce zachodzi.

Pada deszcz na lasy, góry, miasto.

Czas schować się w gawrze i zasnąć.

Więc znosi gałązki na posłanie

do gawry, swojego mieszkania.

Więc znosi gałązki na posłanie

do gawry, swojego mieszkania.

Ref.: Jesienią niektóre zwierzęta…

 tak samo jak po pierwszej zwrotce

,,Moje emocje’’

Refren: Radość, smutek, złość i strach.
Tyle uczuć mieszka w Nas.
To emocje Nasze są,

które wyjść na zewnątrz chcą.

Płyną z serca spontanicznie.
Od kołyski w Nas mieszkają.
I się zdarza bardzo często, że o sobie znać nam dają.

Refren: Radość, smutek, złość i strach…

Nie ma wcale nic w tym złego,
że się czasem zezłościmy,
że czujemy wstyd lub smutek.
My z tym sobie poradzimy!

Refren: Radość smutek złość i strach…

Wygonimy wszystkie strachy,
damy w kość okropnej złości.
I zadbamy by najwięcej,
było śmiechu i radości.

Refren: Radość smutek złość i strach.

Tagi: Brak tagów

Możliwość komentowania została wyłączona.